Pro spokojenost v práci jsou pro 85 % zaměstnanců důležité i další faktory než jen mzda a benefity. Jsou to např. atmosféra a vztahy na pracovišti, smysluplná náplň práce nebo dobré pracovní podmínky. Významná je i péče o psychické a fyzické zdraví. A stále také roste význam zaměstnaneckých benefitů.

Doba, kdy byly peníze v práci tím hlavním, je dávno pryč. Co dalšího mimo mzdy a benefitů hraje roli? I tím se zabýval nejnovější průzkum Barometr zaměstnanců, který realizovala společnost Up benefity mezi více než 1000 lidmi z tuzemských firem a organizací.
Mzda a benefity? Zaměstnanci dnes od práce chtějí prostě víc
Tempo, tlak na výkon a nejistota posledních let se podepsaly na psychické pohodě, mezilidských vztazích i loajalitě k firmě. Zaměstnanci chtějí finanční stabilitu, ale i smysl, uznání a podporu. Firmy, které se zaměřují jen na finanční odměnu, přicházejí o možnost dlouhodobě si udržet loajální a motivovaný tým.
Úspěšná a chytrá organizace pečuje o zaměstnance komplexně
90 % respondentů považuje vztahy na pracovišti a atmosféru ve firmě za zásadní. 88 % zdůrazňuje smysluplnou náplň práce a jen o trochu menší počet klade důraz na efektivní interní komunikaci. Silným faktorem (80 %) zůstává i péče o psychické a fyzické zdraví. To vše je dnes nezbytné pro úspěch firmy a chytří zaměstnavatelé by měli uplatňovat v péči o zaměstnance komplexní přístup.
Zaměstnanecké benefity jsou čím dál víc důležité
A to pro 88 % zaměstnanců, což je ještě víc než vloni! Dnes už firemní benefity neznamenají jen příspěvek na stravování nebo sport, ale stále častěji umí pokrýt i hlubší potřeby. Zaměstnanci na pracovních benefitech oceňují flexibilitu, podporu zdraví, možnost rozvoje a řešení pro kvalitní firemní kulturu. Třeba jen pravidelný oběd s kolegy skrývá spoustu výhod pro zaměstnance i firmu. Utuží vztahy, podpoří fyzické i duševní zdraví a je to skvělá možnost odpočinku.
Spokojený zaměstnanec je velká konkurenční výhoda i investice
Firmy, které umí kombinovat férovou mzdu s ostatními faktory, získávají do budoucna konkurenční výhodu. Dlouhodobá spokojenost zaměstnanců se totiž promítá nejen do výkonu a loajality, ale i do dobrého jména firmy. Spokojenost je kombinace dobré mzdy, důvěry, otevřené interní komunikace, smysluplné práce a podpory zdraví. Když se zaměstnanci cítí dobře, jsou angažovaní, lépe odolávají krizím a mají zájem posouvat kupředu i firmu.
A jak na to? Praxe nemusí být vůbec složitá. Stačí využívat moderní benefity pro zaměstnance eBenefity, eStravenka a balíčky Verso, které vystřelí vaši firemní kulturu až ke hvězdám.