Odhalte skryté problémy vaší interní komunikace: 7 varovných signálů

Články a novinky

doba čtení: 2 min.

Jak poznáte, že si vaše interní komunikace zadělává na velký problém? Podívejte se na 7 varovných signálů a zjistěte, jestli náhodou netrápí i vaši firmu.

mailing predel 800x220 15

Mailová tsunami


Inbox přetéká, důležité informace se ztrácí v záplavě „reply all“ a newsletterů. Je čas si uvědomit, že méně je více.
Filtrujte, co opravdu potřebuje být řečeno mailem. Využívejte jiné kanály pro běžnou komunikaci a maily si šetřete pro opravdu důležité věci. Vaši zaměstnanci vám poděkují za méně přeplněné schránky.

Firemní schizofrenie


Každé oddělení žije ve své bublině, projekty se duplikují a nikdo neví, co se děje za vedlejšími dveřmi.
Řešením je vytvořit platformy pro sdílení informací napříč odděleními. Pravidelné setkávání může dělat divy. Podpořte spolupráci a synergii mezi týmy a vytvořte příležitosti pro sdílení úspěchů a inspirace.

Manažerská hluchota


Zaměstnanci mají nápady a připomínky, ale nikdo je neposlouchá. Tichá pošta v korporátu
Frustrace roste, inovace se ztrácí.
Nastavte systém pro sběr a vyhodnocování zpětné vazby. A hlavně – reagujte na ni! I negativní feedback je dárek. Vytvořte kulturu, kde na názoru každého jednotlivce záleží. Ať je v organizační struktuře kdekoliv.

Můj Up vám pomůže: V modulu modul Měření spokojenosti přímo v aplikaci Můj Up získáte od svých zaměstnanců každý týden zpětnou vazbu. Budete přesně vědět, co na práci oceňují a co by bylo potřeba zlepšit.

Porady o ničem


Nekonečné schůzky plné prázdných frází a PowerPointů, po kterých si nikdo nepamatuje, o čem se vlastně mluvilo.
Každá porada musí mít jasný cíl a agendu. Stanovte časový limit a držte se ho. A nebojte se některé porady prostě zrušit, vaši zaměstnanci vám poděkují za ušetřený čas, který můžou věnovat produktivní práci.

Obrovské bludiště


Váš interní komunikace je jako černá díra: informace tam mizí a už se nikdy neobjeví. Hledání důležitých dokumentů připomíná archeologickou práci. Je čas zjednodušit a zpřehlednit strukturu intranetu.
Pravidelně aktualizujte obsah a dbejte na zásady UX designu. A nezapomeňte se zeptat vašich zaměstnanců, co jim chybí a co je trápí. Oni vědí nejlépe, co potřebují pro efektivní práci.

Můj Up vám pomůže: Dejte svým zaměstnancům přehlednou aplikaci, kterou můžou používat kdykoliv a odkudkoliv. Třeba z mobilu. Do sekce Můj zaměstnavatel jim můžete na jedno místo dát všechny důležité informace, které by neměli přehlédnout.

Firemní mumie


Zatímco svět venku frčí na TikToku, vaše firma stále spoléhá na nástěnky a oběžníky. Mladší kolegové si ťukají na čelo.
Nebojte se experimentovat s novými formáty. Krátká videa, podcasty nebo i firemní memy mohou oživit vaši komunikaci. Buďte tam, kde jsou vaši lidé.

Tak jak jste na tom? Pokud jste se poznali ve 3 a více bodech, je čas na změnu. Pamatujte, že dobrá interní komunikace není luxus, ale nutnost pro zdravé fungování firmy. Investice do kvalitní interní komunikace se vám vrátí v podobě spokojenějších a produktivnějších zaměstnanců. A pokud si nevíte rady, nebojte se požádat o pomoc odborníka – někdy je externí pohled přesně to, co potřebujete pro restart vaší firemní komunikace.


Ruben Vančo

Autor

Ruben Vančo Head of Communications

otec dvou dcer, zastánce výkonnostního marketingu, zrychlující se půlmaratonec, amatérský milovník malých scén, fanoušek elektro swingu, kávový hedonista, veselý cyklista, užaslý pozorovatel…