Jaká očekávání zaměstnanců splňuje vážně skvělý zaměstnavatel? Právě to mimo jiné zjišťoval Barometr zaměstnanců. Základní prvky zůstávají ve srovnání s loňskem stejné, ale něco se přece jen změnilo.

Co vše by měl skvělý zaměstnavatel splňovat a o co se starat a pečovat? Pojďte se podívat, co k tomu zjistil nejnovější Barometr zaměstnanců, který realizovala společnost Up Benefity mezi více než tisícovkou pracovníků z českých firem a organizací.
Co je nejdůležitější? Pořád jsou to peníze, pochvaly a stravování zaměstnanců
Je jasné, že ideál je ideál, ale přece. Popis ideálního stavu nejlépe odráží přání a preference zaměstnanců. A pro firmy to může být to nejlepší vodítko, které ukazuje, na čem zaměstnancům opravdu záleží a co a jak by chtěli.
Jako nejdůležitější vidí zaměstnanci stále to, aby dostali řádně a včas zaplaceno. Firmy by ale také neměly zapomínat na pozitivní zpětnou vazbu, pochvalu a poděkování, ale i na podporu kvalitního stravování.
Na dalších místech se objevila např. péče o fyzické a duševní zdraví, nebo to, že se firmy mají zajímat o názory svých pracovníků. Důležitý je i celkový zájem o firemní kulturu a dobré mezilidské vztahy na pracovišti.
Letos je větší důraz na nepeněžní benefity
Ve srovnání s loňským rokem je letos menší důraz na to, aby zaměstnanci dostali řádně a včas zaplaceno. Stále to ale zůstává nejdůležitějším faktorem! Vyšší jsou nároky na péči o zdraví, pracovní vztahy a celkovou spokojenost. Může to poukazovat na to, že zaměstnancům zkrátka začíná více záležet i na jiných aspektech práce, než je „pouhá“ včasná výplata. Obecně se ale představa skvělého zaměstnavatele příliš nezměnila.
Co z toho plyne? „Tvrdé“ pracovní benefity už nestačí
Pro firmy z toho vyplývá jasné doporučení, že už nestačí jen spoléhat na mzdu a finanční odměny. Lidé ocení, když u nich funguje týmová spolupráce, když jejich pracovní činnost dává smysl a vedení je dokáže odměnit i jinak než finančně. Prostředí, kde se zaměstnanci cítí oceněni, vyslyšeni, respektováni a kde je podporováno i zdraví a pohoda, se tak stává stále důležitějším prvkem konkurenceschopnosti na trhu práce. A na to slyší i ti nejmladší z generací Z a Y! A ty je někdy „kumšt“ zaujmout.
Řešením jsou moderní zaměstnanecké benefity
Nejoblíbenější benefity jsou dnes ty, které jsou flexibilní, nejlépe pak cafeterie. Zaměstnanci tak mají naprostou svobodu v tom, na jaké volnočasové aktivity je využijí. Trendem jsou také elektronické stravenky a mobilní aplikace pro firmy na správu benefitů.
Co se týká rozvoje firemní kultury, i to jde dnes uskutečnit maximálně jednoduše. S balíčky Verso mohou chytré organizace využívat inovativní funkce, jako třeba online pochvaly, rychlé ankety, nebo sdílení novinek z vedení. A spoustu dalšího. Nové zájemce o zaměstnání, ale i stávající pracovníky, tím firmy nadchnou!