Doporučili by zaměstnanci práci pro svého zaměstnavatele?

Články a novinky

doba čtení: 2 min.

Pracovníci by totiž svého zaměstnavatele nedoporučili! Tento smutný výsledek přináší nový Barometr zaměstnanců.
Firmy by se měly zamyslet a zaměřit se na zaměstnanecké benefity a inovativní HR nástroje pro firemní kulturu.

NPS zaměstnavatel

Doporučili by zaměstnanci lidem s podobným profesním zaměřením, aby se ucházeli o práci ve firmě, kde sami působí? I to zjišťoval průzkum Barometr zaměstnanců, který realizovala společnost Up Benefity mezi více než tisícovkou pracovníků z českých firem.

Většina dotázaných by svou firmu nedoporučila

A to celých 52 %! Naopak jen 17 % českých zaměstnanců by svého zaměstnavatele s čistým svědomím doporučilo. Tento nepoměr může poukazovat na hlubší problém, než se může na první pohled zdát. Doporučení firmy totiž není jen o mzdě, ale především o důvěře, férovém přístupu, firemní kultuře a pocitu smysluplné práce. Pokud většina lidí nedokáže za svou firmou stát, vypovídá to o tom, že jejich zkušenost není pozitivní, ať už kvůli špatné firemní komunikaci, pracovním podmínkám, nebo chybějící zpětné vazbě a ocenění.

NPS zaměstnavatel graf

Index NPS se zlepšil díky ženám

Ukazatel NPS (Net Promotor Score), v němž by čeští zaměstnanci doporučili nebo nedoporučili svého zaměstnavatele známým, se oproti loňskému měření citelně zlepšil, a to výhradně zásluhou českých zaměstnankyň. Ty byly v loňském roce k zaměstnavatelům daleko kritičtější, zatímco letos je tomu naopak.

A co vlastně znamená NPS? Je to oblíbený nástroj pro měření spokojenosti a loajality. Sleduje ochotu doporučit danou firmu, produkt či službu ostatním. Výsledná hodnota se pohybuje od -100 do +100, vyšší čísla znamenají větší míru spokojenosti a silnější vazbu. Lze tak snadno zjistit, jak velký podíl ve firmě tvoří tzv. kritici, pasivní jedinci, nebo naopak propagátoři.

Pro firmy je to varovný signál, měly by dbát na benefity a firemní kulturu

Nespokojení zaměstnanci se stávají nejen zdrojem vyšší fluktuace, ale nízké NPS je i negativní vizitka na pracovním trhu. Zmíněných 17 % zaměstnanců ukazuje, že loajalitu zaměstnanců a hrdost na firmu vybudovat lze! Stojí to trochu energie a reálné kroky, které ale vůbec nemusí být složité. To, že by 52 % zaměstnanců svého zaměstnavatele nedoporučilo, je celkem alarmující výsledek. Ve firmách bude třeba zapracovat nejen na benefitech a odměnách, ale především na firemní kultuře, interní komunikaci a celkovém přístupu.

V růstu a adaptaci firem mohou velmi dobře pomoct třeba balíčky Verso pro rozvoj firemní kultury a zaměstnanecké benefity eStravenka a eBenefity.



Potřebuji poradit s nastavením benefitů

    Odesláním údajů nám umožňujete zpracování Vašich osobních údajů za účelem vyřízení Vaší žádosti. Více informací, včetně informací o Vašich právech naleznete na stránce Ochrana osobních údajů.

    Ruben Vančo

    Autor

    Ruben Vančo Head of Communications

    otec dvou dcer, zastánce výkonnostního marketingu, zrychlující se půlmaratonec, amatérský milovník malých scén, fanoušek elektro swingu, kávový hedonista, veselý cyklista, užaslý pozorovatel…