Zaměstnanci chtějí dát práci svátek, jde totiž o zdraví

Články a novinky

doba čtení: 2 min.

Svátek práce se v Česku slaví od roku 1890 a desítky let je 1. květen také dnem pracovního klidu. A právě více odpočinku je nejčastějším plánem zaměstnanců pro letošní rok.

Zaměstnanci chtějí dát práci svátek, jde totiž o zdraví

Čeští zaměstnanci mají letos v plánu především více odpočívat. Větší zaměření na odpočinek a zdraví potvrzuje i nejnovější Barometr zaměstnanců, který realizovala společnost Up Česká republika mezi více než tisícovkou respondentů z českých firem.

Zaměstnanci chtějí víc odpočívat a firmy to začínají slyšet

30 % zaměstnanců chce letos více odpočívat, a to právě kvůli zdraví a pracovnímu vytížení. Pro zaměstnance a uchazeče je důležitý i firemní systém zdravotní péče, který může zahrnovat prevenci, zdravotní dny, příspěvky na doplňky stravy a vitamíny a další zdravotní benefity. Nejvíce na něj koukají uchazeči z generace X, důležitý je i pro nejmladší genZ a další věkové skupiny.

Graf změna v zaměstnání

Většina chce letos pracovní změnu

63 % zaměstnanců chce také letos udělat alespoň nějakou pracovní změnu. Rozdíly jsou mezigenerační. Žádnou pracovní změnu neplánuje 52 % boomerů, v generaci Z je to jen 20 %. Zhruba čtvrtina zaměstnanců plánuje dokonce radikální změny, např. změnu práce. Čím mladší zaměstnanci, tím pravděpodobnější je změna zaměstnavatele ještě letos.

Pracovníky udrží dobré vztahy a nástroje interní komunikace

Největší motivací k setrvání u stávající firmy nejsou peníze, ale vztahy na pracovišti. Hlavní misí HR manažerů by proto tento rok mělo být podporovat dobré vztahy, vytvářet cesty, usnadňovat komunikaci a poskytovat nástroje, které podporují pěstování dobrých vztahů i při práci na dálku. Tam totiž vztahy trpí nejvíc.

Záleží i na firemním vzdělávání, výdělku a volnočasových benefitech

Z dalších plánů vyčnívá touha po profesním vzdělávání, které je důležité především u generace Z a Y. Část zaměstnanců také plánuje zvýšení výdělku u současného zaměstnavatele přes povýšení, žádost o vyšší plat nebo navýšení různých benefitů a příspěvků. Data ukazují, že pro zaměstnance jsou důležité benefity volnočasového charakteru, což jen potvrzuje snahu zaměřit se letos více na odpočinek a trávit volný čas podle svých představ.

Řešení nemusí být složité, někdy stačí i malé změny. Firmy se mohou inspirovat i nástroji Verso pro rozvoj interní komunikace a firemní kultury.



Potřebuji poradit s nastavením benefitů

    Odesláním údajů nám umožňujete zpracování Vašich osobních údajů za účelem vyřízení Vaší žádosti. Více informací, včetně informací o Vašich právech naleznete na stránce Ochrana osobních údajů.

    Ruben Vančo

    Autor

    Ruben Vančo Head of Communications

    otec dvou dcer, zastánce výkonnostního marketingu, zrychlující se půlmaratonec, amatérský milovník malých scén, fanoušek elektro swingu, kávový hedonista, veselý cyklista, užaslý pozorovatel…