Je pro zaměstnance důležité, aby se firma zajímala o jejich náladu a postoj k pracovním podmínkám přes ankety nebo dotazníky spokojenosti zaměstnanců? Pojďte se podívat, co zjistil Barometr zaměstnanců.
Jak vnímají zaměstnanci důležitost zpětné vazby ze strany zaměstnavatele? I tuto otázku položil oblíbený průzkum Barometr zaměstnanců, který realizovala společnost Up Benefity mezi více než tisícovkou pracovníků z českých firem a organizací.
Zpětná vazba je důležitá pro 95 % zaměstnanců!
Pro až 95 % zaměstnanců je důležité, aby se jejich zaměstnavatelé zajímali o jejich náladu a postoje k pracovním podmínkám. A to je vážně vysoké číslo. Naopak jako nedůležitou vnímá zpětnou vazbu od zaměstnavatelů jen 1 % dotázaných.
Nejvíc stojí o komunikaci lidé na vrcholu sil
Aktivní zpětná vazba ze strany firmy je nejdůležitější pro zaměstnance, kteří jsou na vrcholu svých sil a před vrcholem kariéry, tedy ve věku 27-35 let. Lidé v této věkové skupině už mívají dostatek praxe, sebevědomí a zkušeností, ale zároveň pořád chuť učit se nové věci a posouvat se dál. Umí proto velmi dobře pojmenovat, co funguje, nebo co je naopak brzdí. A toho je škoda nevyužít.
Víte, proč je zpětná vazba tak důležitá?
Firmy se dnes často potýkají s nedostatkem pracovníků a přilákat nové zájemce o zaměstnání není vůbec snadné. Zaměstnavatelům s tím může velmi efektivně pomoct právě zpětná vazba od stávajících zaměstnanců, aby mohli firemní pracovní podmínky zlepšit a na trhu práce tak lépe obstát.
Právě stávající zaměstnanci totiž nejlépe vědí, co jde v práci dobře a co by naopak potřebovalo změnu. Kvalitní a systematická zpětná vazba pomůže odhalit i slabá místa – například přetížení týmů, nedostatek vzdělávacích příležitostí nebo špatnou interní komunikaci mezi vedením a pracovníky. Pokud na tato zjištění zaměstnavatel reaguje a aktivně podmínky zlepšuje, tak nejen že si udrží stávající zaměstnance, ale stane se i atraktivnější pro nové kandidáty. Dnešní pracovní trh je soutěží o lidi. A vyhrává v ní ten zaměstnavatel, který se ptá, naslouchá, zlepšuje se a umí nabídnout prostředí, ve kterém se lidé cítí dobře a mají možnost růst.
Sbírání názorů a informací už dávno není o krabici v jídelně. V dnešní době mohou firmy využít chytré a inovativní HR nástroje, jako jsou například online Ankety v rámci balíčku Verso pro hvězdnou firemní kulturu. Vše je navíc pohodlné, rychlé a na jednom místě v jedné aplikaci Můj Up.