Pro zaměstnance českých firem je zpětná vazba důležitá

Články a novinky

doba čtení: 2 min.

Je pro zaměstnance důležité, aby se firma zajímala o jejich náladu a postoj k pracovním podmínkám přes ankety nebo dotazníky spokojenosti zaměstnanců? Pojďte se podívat, co zjistil Barometr zaměstnanců.

zpětná vazba

Jak vnímají zaměstnanci důležitost zpětné vazby ze strany zaměstnavatele? I tuto otázku položil oblíbený průzkum Barometr zaměstnanců, který realizovala společnost Up Benefity mezi více než tisícovkou pracovníků z českých firem a organizací.

Zpětná vazba je důležitá pro 95 % zaměstnanců!

Pro až 95 % zaměstnanců je důležité, aby se jejich zaměstnavatelé zajímali o jejich náladu a postoje k pracovním podmínkám. A to je vážně vysoké číslo. Naopak jako nedůležitou vnímá zpětnou vazbu od zaměstnavatelů jen 1 % dotázaných.

zpětná vazba

Nejvíc stojí o komunikaci lidé na vrcholu sil

Aktivní zpětná vazba ze strany firmy je nejdůležitější pro zaměstnance, kteří jsou na vrcholu svých sil a před vrcholem kariéry, tedy ve věku 27-35 let. Lidé v této věkové skupině už mívají dostatek praxe, sebevědomí a zkušeností, ale zároveň pořád chuť učit se nové věci a posouvat se dál. Umí proto velmi dobře pojmenovat, co funguje, nebo co je naopak brzdí. A toho je škoda nevyužít.

Víte, proč je zpětná vazba tak důležitá?

Firmy se dnes často potýkají s nedostatkem pracovníků a přilákat nové zájemce o zaměstnání není vůbec snadné. Zaměstnavatelům s tím může velmi efektivně pomoct právě zpětná vazba od stávajících zaměstnanců, aby mohli firemní pracovní podmínky zlepšit a na trhu práce tak lépe obstát.

Právě stávající zaměstnanci totiž nejlépe vědí, co jde v práci dobře a co by naopak potřebovalo změnu. Kvalitní a systematická zpětná vazba pomůže odhalit i slabá místa – například přetížení týmů, nedostatek vzdělávacích příležitostí nebo špatnou interní komunikaci mezi vedením a pracovníky. Pokud na tato zjištění zaměstnavatel reaguje a aktivně podmínky zlepšuje, tak nejen že si udrží stávající zaměstnance, ale stane se i atraktivnější pro nové kandidáty. Dnešní pracovní trh je soutěží o lidi. A vyhrává v ní ten zaměstnavatel, který se ptá, naslouchá, zlepšuje se a umí nabídnout prostředí, ve kterém se lidé cítí dobře a mají možnost růst.

Sbírání názorů a informací už dávno není o krabici v jídelně. V dnešní době mohou firmy využít chytré a inovativní HR nástroje, jako jsou například online Ankety v rámci balíčku Verso pro hvězdnou firemní kulturu. Vše je navíc pohodlné, rychlé a na jednom místě v jedné aplikaci Můj Up.



Potřebuji poradit s nastavením benefitů

    Odesláním údajů nám umožňujete zpracování Vašich osobních údajů za účelem vyřízení Vaší žádosti. Více informací, včetně informací o Vašich právech naleznete na stránce Ochrana osobních údajů.

    Ruben Vančo

    Autor

    Ruben Vančo Head of Communications

    otec dvou dcer, zastánce výkonnostního marketingu, zrychlující se půlmaratonec, amatérský milovník malých scén, fanoušek elektro swingu, kávový hedonista, veselý cyklista, užaslý pozorovatel…