Jaké ankety u zaměstnanců vedou? Spíš ty kratší a častější, nebo naopak?

Články a novinky

doba čtení: 2 min.

Dotazníky spokojenosti zaměstnanců nebo ankety jsou v nějaké formě součástí firemní kultury většiny společností. Jak se na jejich frekvenci dívají samotní zaměstnanci? Pojďte se dozvědět víc díky novému Barometru zaměstnanců.

Ankety

Jak se zaměstnanci českých firem staví k dotazníkům a anketám od svých zaměstnavatelů a jak často podle nich mají firmy zpětnou vazbu sbírat? I na to si „posvítil“ oblíbený průzkum Barometr zaměstnanců, který opět realizovala společnost Up Benefity mezi více než tisícovkou pracovníků z českých firem a organizací.

Skoro polovina zaměstnanců chce ankety a dotazníky častější a kratší

Jak často by zaměstnancům vyhovovalo, aby jejich firma dotazníky realizovala? Podle průzkumu zaměstnanci dotazníky kvitují. 48 % dotázaných si přeje, aby se zaměstnavatel o jejich názory a náladu zajímal častěji než jen jedenkrát za rok, byť by to bylo v nějaké zkrácené formě. Jednou ročně, ale podrobněji, by to pak upřednostnilo 26 % a naopak dotazování méně často než jednou ročně chtějí zaměstnanci jen výjimečně. A pouze 1 člověk z 25 považuje takovéto dotazování za naprostou ztrátu času.

Kdo vítá delší a kdo naopak kratší dotazník zpětné vazby?

Podrobnější analýzy přibližně jednou ročně upřednostňuje spíše vzdělanější část zaměstnanců. Delší dotazníky je totiž „obtěžují“ méně. Naopak zaměstnanci s nižším vzděláním a manuálně pracující se víc přiklání k jednoduchým a kratším dotazníkům, které mohou lépe zdokumentovat čtvrtletní, ale třeba i měsíční výkyvy situace a nálad.

Proč tomu tak je?

Tahle zjištění mají svou logiku. Vzdělanější a tudíž spíše administrativní a vedoucí pracovníci se díky analytickému uvažování umí s komplikovanějšími dotazníky lépe „popasovat“ a vnímají je jako součást fungující interní komunikace ve firmě. Zároveň na ně, na rozdíl od např. sezónních pracovníků, v kanceláři neprší, není jim tam v zimě zima a v létě horko. Sezóna na ně zkrátka nemá až takový vliv. Svůj vliv ale má např. to, že duševně pracující hledají spíše uspokojení i v nemateriálních, morálních a sociálních potřebách, a proto chtějí, aby jim zaměstnavatelé naslouchali do větší hloubky.

Vytvořte svůj jednoduchý dotazník ve firemní aplikaci

Vytvoření ankety už nemusí být pro personalisty žádný stres a nepříjemná povinnost. S chytrými nástroji Verso to jde rychle, zábavně a online. Ankety v HR aplikaci umožní ptát se zaměstnanců na cokoli a jak často chtějí. Stačí jen položit ty správné otázky správným lidem nebo týmům. Firmy tak rychle získají reálná data, se kterými můžou následně pracovat podle potřeb.

A jak jste na tom vy? Jak často vaše firma dotazníky realizuje a jakou formou? A jaký má pro vás zpětná vazba význam?



Potřebuji poradit s nastavením benefitů

    Odesláním údajů nám umožňujete zpracování Vašich osobních údajů za účelem vyřízení Vaší žádosti. Více informací, včetně informací o Vašich právech naleznete na stránce Ochrana osobních údajů.

    Ruben Vančo

    Autor

    Ruben Vančo Head of Communications

    otec dvou dcer, zastánce výkonnostního marketingu, zrychlující se půlmaratonec, amatérský milovník malých scén, fanoušek elektro swingu, kávový hedonista, veselý cyklista, užaslý pozorovatel…