Dobrá zpráva! Většina zaměstnanců je firemním průzkumům nakloněna

Články a novinky

doba čtení: 2 min.

Čeští zaměstnanci chtějí firemní průzkumy absolvovat. A to je skvělá zpráva, které by měli firmy využít. Získají tak reálná data, na základě kterých mohou vylepšovat firemní kulturu a pracovní podmínky. A na to stávající pracovníci i zájemci o zaměstnání slyší.

Firemní průzkumy zaměstnanci

Mají čeští zaměstnanci zájem a chuť účastnit se dotazníků zpětné vazby, anket a průzkumů? I této otázce se věnoval nejnovější průzkum Barometr zaměstnanců, který realizovala společnost Up Benefity mezi více než tisícovkou pracovníků z českých firem a organizací.

Firemní průzkumy: Většina zaměstnanců by se jich zúčastnila

Kdyby čeští zaměstnanci dostali od své firmy pozvánku k vyplnění dotazníku spokojenosti zaměstnanců, měli by chuť se účastnit? A to i zcela anonymně. Naprostá většina (80 %) potvrzuje, že by se do průzkumu zapojili.

Ale ať zůstaneme nohama na zemi, je také samozřejmě možné, že ve finále se mohou objevit překážky a jiné priority, které v danou chvíli zaměstnanci účast na průzkumu neumožní. Je ale velmi dobrou zprávou, že v této oblasti nemají pracovníci žádnou mentální bariéru a průzkumům jsou nakloněni a vítají je.

Firemní průzkumy zaměstnanci

Odmítlo by jen naprosté minimum

Těch, kteří by pozvání k průzkumu rovnou odmítli, je naprosté minimum, dokonce méně než 5 %! A jaké je k tomu vedou důvody? Hlavní důvod, proč by zaměstnanci s dotazníkem nechtěli vůbec ztrácet čas je, že stejně nevěří, že by se vedení výsledky nějak zabývalo (43 %).

Na druhém místě je pak obava, že by dotazování nemuselo být anonymní a svou upřímností by si zaměstnanci mohli spíše uškodit. Na třetím místě se ukázala skepse a nevíra v to, že by účast na dotazování mohla vůbec něco ovlivnit.

Zpříjemněte pracovníkům ankety a dotazníky, co to jen jede

Je škoda nevyužít pozitivní naladění lidí ve vztahu k průzkumům. Chytré organizace mohou také aktivní účast zaměstnanců podpořit tím, že jim to co nejvíc usnadní. Klíčem je vždy jednoduchý dotazník a jeho vyplňování možné během pracovní doby. Důležitá je i uživatelsky příjemná online forma v HR aplikaci. Takový chytrý nástroj najdete třeba v oblíbeném balíčku Verso. V aplikaci mohou personalisté využít i anonymní variantu vyplňování, protože se vždy najde řada pracovníků, kteří to ocení a dodá jim to pocit bezpečí.

Se zaměstnanci je také nutné komunikovat o tom, k čemu budou data použita. A také pak vždy sdělit výsledky a konkrétní opatření! Pokud zaměstnanci vidí, že má jejich zpětná vazba skutečný dopad a že firma na základě průzkumu podniká konkrétní kroky, jejich motivace k účasti ještě poroste. Dobře funguje i poděkování nebo drobná forma ocenění, která dá najevo, že si firma času svých zaměstnanců váží.



Potřebuji poradit s nastavením benefitů

    Odesláním údajů nám umožňujete zpracování Vašich osobních údajů za účelem vyřízení Vaší žádosti. Více informací, včetně informací o Vašich právech naleznete na stránce Ochrana osobních údajů.

    Ruben Vančo

    Autor

    Ruben Vančo Head of Communications

    otec dvou dcer, zastánce výkonnostního marketingu, zrychlující se půlmaratonec, amatérský milovník malých scén, fanoušek elektro swingu, kávový hedonista, veselý cyklista, užaslý pozorovatel…