Téměř všichni pracovníci chtějí znát výsledky dotazníků spokojenosti zaměstnanců

Články a novinky

doba čtení: 2 min.

Pokud už zaměstnanci firem věnují čas anketám a vyplňují dotazník spokojenosti, chtějí znát i výsledky. Naprosto logicky. Jejich nesdělování je od firem velká chyba v komunikaci. Naopak otevřená interní komunikace vede.

Dotazník spokojenosti

Chtějí znát zaměstnanci výsledky průzkumů, když už se v jejich firmě pravidelně konají? Na to se také ptal více než tisícovky pracovníků z českých firem a organizací nejnovější průzkum Barometr zaměstnanců. Realizovala ho společnost Up Benefity.

Lidé chtějí znát výsledky průzkumu

Pokud ve firmě pravidelně probíhá nějaká forma zaměstnaneckých průzkumů spokojenosti, anket nebo dotazníků zpětné vazby, naprostá většina pracovníků (95 %) si pak přeje znát výsledky. Nezajímalo by to jen 5 % dotázaných.

Dotazník spokojenosti

Zaměstnance zajímá i srovnání s jinými firmami

Druhá oblast, o které by chtělo 96 % zaměstnanců vědět, je to, jak si právě ta jejich firma stojí ve srovnání s jinými organizacemi. Po těchto informacích mají „největší hlad“ odborně kvalifikovaní pracovníci, kteří se věnují duševní práci.

Chtít znát výsledky je přirozené a logické

A to hned z několika důvodů. Zaměstnanci vkládají do průzkumů svůj čas, energii i upřímný názor. Přirozeně pak očekávají, že je HR oddělení bude v rámci zpětné vazby informovat, jak to vše vlastně dopadlo. Chtějí vědět, jak jejich hlas zapadl do mozaiky názorů, jestli mají jejich podněty váhu a jak si stojí nálada ve firmě jako celku. Sdílení výsledků samozřejmě také zvyšuje pocit férovosti a transparentnosti. A když jsou data dostupná všem, zaměstnanci mají jistotu, že vedení nic netají a že se informace neztrácejí někde „nahoře“.

Jak na dotazník spokojenosti a efektivní komunikaci výsledků? Jednoduše!

Dnešní doba přeje transparentní firemní komunikaci. Naprosto přirozené je to především pro nejmladší generace Z (narození po roce 1997) a Y (mileniálové, narození mezi léty 1981 a 1996). U těch už s nekomunikací nikdo nepochodí.

Řešení je naštěstí maximálně jednoduché. Oblíbené nástroje pro rychlý růst firemní kultury najdete v balíčcích Verso. Jsou to nejen rychlé online Ankety, ale i šikovné funkcionality, se kterými lze cokoli snadno komunikovat z vedení směrem k zaměstnancům. Novinky od zaměstnavatele je informují o všem důležitém, což výsledky zaměstnaneckých průzkumů rozhodně jsou.

Inovativní HR nástroje podpoří i nábor zaměstnanců a employer branding. A z firmy bude hvězdný sUper zaměstnavatel!



Potřebuji poradit s nastavením benefitů

    Odesláním údajů nám umožňujete zpracování Vašich osobních údajů za účelem vyřízení Vaší žádosti. Více informací, včetně informací o Vašich právech naleznete na stránce Ochrana osobních údajů.

    Ruben Vančo

    Autor

    Ruben Vančo Head of Communications

    otec dvou dcer, zastánce výkonnostního marketingu, zrychlující se půlmaratonec, amatérský milovník malých scén, fanoušek elektro swingu, kávový hedonista, veselý cyklista, užaslý pozorovatel…