Buďte vůči svým zaměstnancům otevření a sdílejte s nimi pravidelně, co se ve vaší firmě děje.

Novinky


Iniciativní zaměstnanci s chutí do práce, to je sen každého zaměstnavatele. Ale kde je vzít? A kolik vás to bude stát? Odpovědi na tyto i další otázky, které se vám právě tvoří v hlavě, naleznete v našem článku. A zaručujeme, že atmosféru ve vaší firmě to pozvedne na vyšší úroveň.

Zaměstnanci, kteří svoji práci dělají s chutí, jsou ti nejdůležitější

Svoji práci odvádí bez chybičky, aktivně projevují zájem nejen o vše, co se týká jejich zodpovědnosti, ale také o to, jak si firma vede a kam směřuje. Angažovaní zaměstnanci jsou aktivní, loajální a zajímá je osud a směřování firmy, mají k ní hlubší, pozitivní vztah.

Do práce si opravdu nechodí jen pro peníze – naopak, z každého dokončeného úkolu mají opravdu radost.

Nikoho pak nemůže překvapit, že právě takoví lidé podávají nejlepší výkony. Navíc jsou cílevědomí, ve své práci spatřují opravdový smysl, málokdy tedy uvažují o změně či odchodu.

Opravdu angažovaný člověk je k nezaplacení

Podle studie společnosti Quantum přináší investice do angažovanosti pozitivní efekty pro celých 56 % společností. Angažovaní zaměstnanci, celosvětově je nich jen něco okolo 20 %, jsou:

  • O 21 % produktivnější než ti, kteří práci berou jen jako zdroj peněz
  • Mají nižší počet bezpečnostních incidentů (protože jim na práci více záleží a jsou pečlivější)
  • Mnohem pravděpodobněji zůstanou v současné práci
  • Tím ušetří firmě gigantické náklady na přijímání a zaučování nových zaměstnanců

Vracíme se tedy zpět k původní otázce: Jak mít ve firmě co nejvíce angažovaných lidí? Kde je najdu? Nehledejte. Raději si je „vyrobte“.

Jak zvýšit angažovanost a klidně „přes noc“

Aby zaměstnanci cítili, že jsou do firemního dění zapojeni, musí vědět, jaký smysl má jejich práce a případně i co je posláním firmy. K tomu potřebují nezbytně vědět:

  • Co se ve firmě děje? – I vy se přece chcete vyhnout nepříjemným otázkám typu: „Ono se něco mění? A proč nám to nikdo neřekne?“
  • Kam firma směřuje? – Všichni věnujeme firmě minimálně 8 hodin ze svého dne a nikdo z nás nechce chodit každý den do práce s obavou, kde bude naše společnost za deset let.
  • Jakou v tom hraji roli? – Z pracovního týmu se často stává druhá rodina. Každý z nás by měl znát svoji roli a také svoje možnosti, jak přispět k pozitivním výsledkům firmy.

Odpovědi na tyto a další otázky zodpovíte nejlépe vy sami – majitelé firmy, management nebo nadřízení. Takže zbývá poslední otázka: Jak to komunikovat mezi vaše lidi – ideálně už v horizontu dní, bez administrativní zátěže a s minimálními náklady? Tady pomůže jedna šikovná mobilní aplikace.

Můj Up | Komunikujte s celou firmou přímo z mobilu

S Můj Up a funkcí Můj zaměstnavatel sdělíte svým lidem, cokoli potřebujete komunikovat. Vždy v pravý čas, cíleně a jen na pár kliknutí. A pokud tápete, co na zaměstnance komunikovat, inspirujte se přímo u zdroje – do Můj Up totiž pravidelně přidáváme tipy z HR prostředí. Najdete tu podněty k tomu, jak vylepšit náladu ve firmě a jak budovat atmosféru otevřenosti a důvěr, která dlouhodobě přispívá k rostoucí produktivitě a snížení fluktuace na minimum.

Na rozdíl od finanční motivace nebo neustálého nahrazování „nespokojených“ (rozuměj: nevyslyšených) zaměstnanců novými vás angažování lidí vyjde mnohem, mnohem levněji.

A kromě toho, že se dozvíte mnoho užitečných informací, může to být i zábava.

Ruben Vančo

Autor

Ruben Vančo Marketing Manager

otec dvou dcer, zastánce výkonnostního marketingu, zrychlující se půlmaratonec, amatérský milovník malých scén, fanoušek elektro swingu, kávový hedonista, veselý cyklista, užaslý pozorovatel…