Hybridní práce je lákavý firemní benefit

Novinky

Předpokládaná doba čtení: 4 minuty

Čeští zaměstnanci by uvítali změny v pracovním režimu, s tím stávajícím je spokojeno jen 31 % z nich. Nejvíce je láká hybridní práce, neomezená dovolená a volnější pracovní doba. Firmy by měly zjišťovat názory svých lidí, jde to i velmi jednoduše.

hybridní práce je žádaný benefit

Víte, že většina zaměstnanců není s režimem práce, ve kterém fungují, spokojená? Největší zájem by měli o hybridní pracovní režim, dále je láká neomezená dovolená a volnější pracovní doba. O něco menší zájem je o kratší pracovní dobu a kratší, například čtyřdenní pracovní týden. Vyplývá to z Barometru zaměstnanců společnosti Up Česká republika, který byl uskutečněn mezi více než 1 000 respondenty z českých firem a organizací.

Hybridní práce láká nejvíc

Myslíte, že home office už dávno „odzvonilo?“ Podle nejnovějších průzkumů to tak rozhodně nevypadá. Ještě lákavější, než úplný home office je pro zaměstnance tzv. hybridní režim, ve kterém mohou dle potřeby střídat práci z domova a na pracovišti. Nejžádanější je mezi tzv. generací Y, která je narozená zhruba v letech 1982 až 1999 (bývá označovaná i jako tzv. mileniálové).

Práce z domova je zároveň jednou z hlavních oblastí, které se od 1. října 2023 dotýkají změny v zákoníku práce. Vedle hrazení nákladů na home office ale budou muset firmy řešit i větší problémy, jako je komunikace a zapojení zaměstnanců, kteří pracují hybridně.

Dovolená bez omezení a volnější pracovní doba

I v Česku už některé firmy neomezenou dovolenou úspěšně zavedly. Tento benefit ale určitě nelze uplatnit všude a nese s sebou řadu úskalí. Největší zájem o něj jeví nejmladší generace Z (narozená po roce 2000), lze proto očekávat, že jeho obliba do budoucna poroste.

Další žádaný benefit je rozvolnění pracovní doby. Zcela volný začátek a konec pracovní doby, přestávky nebo pauzy na oběd má dnes reálně jen 5 % zaměstnanců. Téměř 2/3 mají pevně stanovený začátek i konec pracovní doby a polovina z nich dokonce i striktně nařízené přestávky a pauzy na oběd. U některých profesí to organizačně ani jinak nejde, ale rozhodně to neplatí všude. 40 % zaměstnanců si myslí, že takováto pravidla vycházejí ze zastaralých firemních zvyklostí a nařízení, která by se měla změnit.

Firmy se mají zajímat o názory pracovníků

Příčinou zastaralého pracovního režimu, který dnes již zaměstnancům nevyhovuje, je přitom často pouhý nedostatek informací. Firmy a HR oddělení se zjišťováním názorů svých lidí příliš nezabývaly. Bylo to náročné, složité na vyhodnocování a často k tomu neměly vhodné digitální nástroje. Právě proto vznikly v rámci platformy Můj Up moduly k online měření spokojenosti zaměstnanců. Přes ně mohou dát zaměstnanci vedení potřebné impulsy velmi jednoduše. 

Ruben Vančo

Autor

Ruben Vančo Marketing Manager

otec dvou dcer, zastánce výkonnostního marketingu, zrychlující se půlmaratonec, amatérský milovník malých scén, fanoušek elektro swingu, kávový hedonista, veselý cyklista, užaslý pozorovatel…

home office