Pracujete, když jste nemocní?

Novinky

Předpokládaná doba čtení: 2 minuty

Nemoc zaměstnanců a fyzické zdraví jsou v českých firmách častým tématem. Průzkum Barometr zaměstnanců ukázal, že 84 % zaměstnanců někdy pracuje i během nemoci. Je však lepší zaměřit se na prevenci a podporu zdraví například pomocí firemních benefitů.
Nemoc zaměstnanců a pracovní nasazení

Je běžné pracovat i při nemoci? Nejnovější Barometr zaměstnanců od společnosti Up Česká republika otevřel i tuto otázku a zjišťoval situaci mezi více jak tisíci zaměstnanci českých firem.

Práce při nemoci je celkem běžná

Průzkum ukázal, že 84 % zaměstnanců alespoň někdy při nemoci pracuje. Pro 44 % zaměstnanců (častěji vysokoškolsky vzdělaných) je práce při nemoci běžnou praxí. Pětina dotázaných dokonce uvádí, že pracují v podstatě pokaždé, když jsou nemocní.

25 % pak říká, že se jim takováto situace stane někdy, čili není to pravidlem. A během nemoci nemusel nikdy pracovat jen zhruba 1 ze 30 zaměstnanců.

Graf Nemoc zaměstnanců a pracovní nasazení

Pracovní aktivita nemocných je typická pro moderní pracovní kulturu

To, že nemocní zaměstnanci pokračují v práci, i když by měli být doma v klidu a léčit se, je bohužel v dnešní době časté. Objevuje se i pojem „presenteismus“. Tento termín souvisí s výkonovou pracovní kulturou, která klade důraz na neustálou přítomnost a stabilně vysoké pracovní nasazení. Do častější práce při nemoci se mohl promítnout i fenomén home office, při kterém zaměstnanci pracují z domova.

Práce při nemoci s sebou nese i zdravotní rizika, a to jak pro zaměstnance, který riskuje zhoršení zdravotního stavu a delší rekonvalescenci, tak i pro ostatní kolegy a klienty, které může nemocný v některých případech ohrozit. Práce při nemoci bývá i méně efektivní, výkon nemocného je logicky nižší a vyšší může být naopak např. chybovost. Pokud by neléčením nemoci došlo k dlouhodobému snížení výkonu, může to mít na firmu paradoxně horší ekonomický dopad než krátkodobá absence.

S nemocností pomůžou zaměstnanecké benefity

Firemní benefity eStravenka a eBenefity jsou tím nejjednodušším způsobem, jak podpořit zdraví zaměstnanců a snížit nemocnost. Díky stravenkové kartě eStravenka budou mít zaměstnanci možnost pravidelného stravování, což je základ zdraví. Volnočasové benefity eBenefity jim pak umožní odpočívat a relaxovat, ať už aktivním pohybem, nebo ve wellness, na masáži či rehabilitaci. Zaměstnanci si mohou pořídit i vitamíny a doplňky stravy z lékárny. A protože tělo i duch jsou spojené nádoby, relax si mohou dopřát i třeba ve formě knížky, hezkého filmu nebo koncertu.

Benefity eStravenka a eBenefity jsou propojené s aplikací Můj Up, která firmám nabízí spoustu cenných nástrojů k využití. Ty pomohou zachovat mj. i zdravý sociální kontakt se zaměstnanci, kteří pracují v hybridním režimu a na homeoffice. I oni si tak mohou užít feedback díky funkcionalitě Pochvaly, komunikovat s vedením s funkcí Zeptejte se zaměstnavatele, nebo se účastnit různých Anket či Měření spokojenosti.



Potřebuji poradit s nastavením benefitů

    Odesláním údajů nám umožňujete zpracování Vašich osobních údajů za účelem vyřízení Vaší žádosti. Více informací, včetně informací o Vašich právech naleznete na stránce Ochrana osobních údajů.

    Ruben Vančo

    Autor

    Ruben Vančo Marketing Manager

    otec dvou dcer, zastánce výkonnostního marketingu, zrychlující se půlmaratonec, amatérský milovník malých scén, fanoušek elektro swingu, kávový hedonista, veselý cyklista, užaslý pozorovatel…