Trendy v HR: Digitalizace usnadní práci, motivuje a zapojí zaměstnance

Novinky

Každá krize má své poražené – i vítěze. K těm druhým patří svět HR a zaměstnaneckých benefitů, kde pandemie výrazně urychlila proces digitalizace. Firmy dnes mohou podporovat stravování, zdraví i finanční stabilitu svých lidí způsoby, o nichž se jim před rokem ani nesnilo. Jaké jsou zásadní trendy v této oblasti? A jak mohou pomoci HR pracovníkům, zaměstnancům i celým firmám?

Trend #1: Firmy investují do zaměstnanců
Trh práce se stále potýká s nedostatkem zaměstnanců. Aby si firmy udržely lidi, musí do nich investovat. V současnosti si může jen málokterá firma dovolit zaměstnancům velkoryse přidávat na mzdě (a už vůbec ne tak, aby dorovnala horentní inflaci).

Stále více firem dnes sahá po možnosti přilepšit zaměstnancům jinými, pro obě strany výhodnějšími způsoby. K tomu využívají pestrou paletu benefitů. Ty slouží jako odměna pro zaměstnance a zároveň způsob, jak alespoň částečně kompenzovat stále se zvyšující ceny.

Struktura nabídky i poptávky benefitů se přitom v čase téměř nemění. Mezi nejžádanější patří:

  • Účelová podpora stravování (papírové stravenky nebo eStravenkové konto) a odměny za útraty v restauracích (Up Club Gastro)
  • Podpora zdraví a well-being (od on-line fitness lekcí po podporu psychologa)
  • Výhodné nákupy (slevy na e-shopech, cash-backy za útretu peněz, akční nabídky od partenrů atd.)
  • Možnost práce na home office

Trend #2: Technologie pomáhají angažovat zaměstnance
Posledně jmenovaný benefit je přitom problematický, pokud se na situaci podíváme optikou manažerů nebo HR oddělení: Hybridní pracovní model (kombinace času stráveného na pracovišti a práce z domova) narušuje mezilidské vztahy a snižuje zájem zaměstnanců o kolegy i dění ve firmě.

Příliš velký podíl home-office navíc zhoršuje work-life balance – lidé na „háóčku“ totiž zhusta tráví prací mnohem více času, než je tomu na pracovišti. Navíc bez sociálního rozměru práce, kdy mají běžný lidský kontakt a mohou si s kolegy třeba „jen“ popovídat.

I tady pomůže digitál. Víme to, protože i my v Up ČR jsme prošli digitální transformací. Z původní „tiskárny stravenek“ jsme se během neuvěřitelně krátké doby stali tvůrci HR platforem, skrze které našim partnerům pomáháme s personální agendou i s motivací a angažovaností zaměstnanců.

Příkladem je HR motivační platforma Můj Up, která vyšla jako desktopová i mobilní aplikace. Můj Up nabízí personalistům zaměstnancům i vedení mnoho vychytávek:

  • Zaměstnanci s minimem námahy využívají digitalizované stravenky, širokou škálu volnočasových i nákupních benefitů, inkasují cash back za placení kartou… anebo se doslova projídají k obědům zdarma (v rámci věrnostního gastro programu Up Club).
  • V Můj UP najdete moduly, které „zdola“ přispívají k lepší atmosféře a komunikaci ve firmě. Sympatické je, že iniciativu přebírají samotní zaměstnanci. Konkrétně třeba funkce Pozvání kolegů na oběd, Platba mezi kolegy, firemní bazar nebo možnost zeptat se zaměstnavatele na cokoliv, co podřízené zajímá. Jednoduše, online a bez nutnosti plánovat schůzku. Všechny tyto nástroje pomáhají lidi ve firmě stmelovat i během hybridního režimu.
  • Aplikace podporuje platební metody typu Google Pay či Apple Pay. Zaměstnanci tak mohou pohodlně platit mobilem nebo třeba chytrými hodinkami.

Trend #3: Usnadnění práce HR týmů
Koncovými uživateli (zaměstnanci) přínosy digitalizace zdaleka nekončí. Možná ještě větší dopad má digitalizace na práci HR oddělení, které je v adaptaci nových digitálních výzev „v první linii“. A právě proto je jejich podpora naším hlavním cílem.

S aplikací Můj Up si personalisté usnadní práci:

  • Najdou tu odpovídající sofistikované nástroje pro kompletní pracovní agendu
  • Šetří čas (papírování a ruční hledání je minulostí)
  • Udržují a rozvíjejí motivaci i angažovanost zaměstnanců i v hybridním pracovním režimu

Vyzkoušejte – a udělejte si obrázek sami. Věříme, že se vám pak nebude chtít „zpátky do minulosti“.

HR oddělení se i proto mohou stát „vlajkovou lodí změn“ ve firmách, které chtějí z digitalizace vytěžit maximum – a to bez vlastních, často astronomických nákladů.

Vždyť jedna taková šikovná, bezplatná aplikace je vám k dispozici třeba hned.

Přejeme vám, ať ji využijete na maximum a pro dobro všech zúčastněných!


Ruben Vančo

Autor

Ruben Vančo Marketing Manager

otec dvou dcer, zastánce výkonnostního marketingu, zrychlující se půlmaratonec, amatérský milovník malých scén, fanoušek elektro swingu, kávový hedonista, veselý cyklista, užaslý pozorovatel…