Víte, co zaměstnanci opravdu chtějí?

Články a novinky

doba čtení: 2 min.

Nezaměstnanost se v Česku drží pod 3 % a pro většinu firem je nábor zaměstnanců problematický. Jaké faktory jsou při zvažování pracovních nabídek pro uchazeče nejdůležitější? I to ukázal nejnovější průzkum Barometr zaměstnanců.
zaměstnanci a kariéra

Více než polovina uchazečů o práci se rozhoduje podle její dlouhodobé perspektivy, důležité jsou i flexibilita pracovního režimu a rozsah výhod. Vyplývá to tak z Barometru zaměstnanců, který uskutečnila firma Up benefity mezi více než tisícovkou zaměstnanců napříč Českem.

Klíčová je pro zaměstnance a uchazeče jistota

Najít si do září novou práci zvažuje jen 19 % zaměstnanců. Reálně to ale bude ještě méně. Zaměstnanci se totiž nyní soustředí spíše na udržení současné práce, i když jim pracovní situace příliš nevyhovuje. Udržení místa zmiňují Češi i v plánech pro dalších pět let. Dlouhodobá jistota je důležitá i pro uchazeče o zaměstnání. Při zvažování nabídky by ji zohlednilo 52 % zaměstnanců! Je klíčová pro všechny generace žen i mužů napříč firemním žebříčkem.

Barometr kritéria nové práce

Na druhém místě je flexibilita a virtuální firemní kultura

Vedle jistoty hledí uchazeči o práci na flexibilitu pracovního režimu. Ta by ovlivnila rozhodování u poloviny z nich. Není tím přitom myšlena jen varianta zkráceného úvazku či pružné pracovní doby, ale také možnost hybridní práce nebo práce pouze na home office. Mnoho firem je stále v procesu přizpůsobování, aby vzdálená práce byla možná. Nejde jen o poskytnutí notebooku, ale především o nové technologie a HR nástroje, které i při práci na dálku pomáhají budovat firemní kulturu a vztahy na pracovišti. Jde vlastně o vytváření určitého virtuálního firemního prostředí.

Příspěvky na stravování, dovolenou, ale i zdraví

Průzkum potvrzuje silnou pozici podpory stravování zaměstnanců, což je důležité pro všechny věkové kategorie včetně nejmladší generace Z. Zhruba třetina dotázaných by při zvažování pracovní nabídky zohlednila i podporu odpočinku a příspěvky na dovolenou. To samé pak platí i o podpoře zdraví. Význam zdraví do budoucna poroste, mladší generace se na něj více soustředí a podporu od firem očekávají a oceňují. Z dalších faktorů by zhruba třetina zaměstnanců zohlednila i lokalitu práce a dobrou pověst firmy.

Nejde jen o zaměstnanecké benefity, ale i o jejich použitelnost

V souvislosti s různými příspěvky a pracovními benefity se ukazuje ještě jeden rostoucí trend, který bude s postupným omlazováním zaměstnanců stále patrnější. Zaměstnancům nepůjde jen o příspěvky, ale i o jejich použitelnost. To znamená technologické řešení, které umožňuje správu benefitů skrze aplikaci, ale i bezkontaktní platby nebo platby virtuální benefitní kartou.

Jak to všechno skloubit? Řešení může být velmi jednoduché. Inspirujte se HR nástrojem Verso, který vychází z reálných potřeb firem a zaměstnance baví.


Potřebuji poradit s nastavením benefitů

    Odesláním údajů nám umožňujete zpracování Vašich osobních údajů za účelem vyřízení Vaší žádosti. Více informací, včetně informací o Vašich právech naleznete na stránce Ochrana osobních údajů.

    Ruben Vančo

    Autor

    Ruben Vančo Head of Communications

    otec dvou dcer, zastánce výkonnostního marketingu, zrychlující se půlmaratonec, amatérský milovník malých scén, fanoušek elektro swingu, kávový hedonista, veselý cyklista, užaslý pozorovatel…