Vyhrát 10 milionů? Většina lidí by přesto zůstala ve stejné práci

Tiskové zprávy

Předpokládaná doba čtení: 4 minuty

Vyhrát v loterii 10 milionů korun může změnit člověku život od základu. Přesto jen desetina lidí tvrdí, že by po takové výhře dalo výpověď a úplně přestalo pracovat. Většina lidí by i s takovou sumou dál chodila do stejného zaměstnání. Ostatní by dali výpověď a hledali zajímavější nebo smysluplnější práci. Do podnikání by se vrhlo jen 6 % lidí. Vyplývá to z Barometru zaměstnanců společnosti Up Česká republika mezi více než 1000 respondenty z tuzemských firem.

Největší část českých zaměstnanců, konkrétně 44 %, by po desetimilionové výhře ve svém pracovním životě nic nezměnila, a i nadále by chodila do stejné práce. Platí to přitom nejvíce o lidech, kteří zastávají nějakou řídící pozici. Práci by neměnilo ani dalších 17 % lidí, kteří by si ale přáli mít jen zkrácený úvazek nebo jinou uvolněnější formu pracovního režimu.

„Pokud chce tolik lidí zůstat ve stejné práci i v případě výhry velké sumy peněz, svědčí to mimo jiné i o jejich dobré pracovní motivaci a angažovanosti. Zároveň se ukazuje, že štěstí a spokojenosti ve stávající práci může mnohdy opravdu pomoci jen lepší individuální nastavení pracovního režimu. O kratší pracovní dobu by například aktuálně stála čtvrtina zaměstnanců,“ popisuje Stéphane Nicoletti, generální ředitel společnosti Up Česká republika, která se specializuje na péči o zaměstnance.

Nepracovat. Sen, nebo noční můra?

Zcela opačně uvažují zaměstnanci, pro které by výhra takové částky znamenala automaticky podání výpovědi a splnění snu už nikdy nepracovat. Poměrně překvapivě se ale s tímto plánem ztotožňuje jen 11 % oslovených zaměstnanců. Mezi lidmi do 44 let věku by přestalo úplně pracovat dokonce jen 5 % zaměstnanců.

Změna nemusí být radikální

Více lidí by sice také podalo výpověď, ale kvůli hledání jiné práce, která pro ně bude zajímavější nebo smysluplnější. Jedná se především o stávající vedoucí pracovníky, ale také o mladší lidi, kteří by si po desetimilionovém zisku hledali práci, která by je více bavila.

„Zaměstnanci si často neuvědomují, že v rámci stejné firmy je možné dělat něco zajímavějšího. Jen o tom musí mluvit. Mnoho firem nyní hledá způsoby, jak zjistit osobní potřeby a cíle svých zaměstnanců, a to i v hybridním pracovním režimu, aby je neztratily a našly jim optimální práci. Proto je jedním z nejpoužívanějších modulů naší motivační platformy služba, kde mohou zaměstnanci se svým zaměstnavatelem vše probrat online,“ popisuje Nicoletti.

Smysl je relativní

Smysluplnost práce je nezbytná hned pro 4/5 lidí, aby byli v práci motivovaní a angažovaní. Není proto divu, že snem části zaměstnanců je po výhře 10 milionů korun dát výpověď a najít si práci, která bude smysluplnější. Také smysluplnost práce je ale mnohdy relativní a nemusí vždy záležet jen na tom, co daná firma nebo organizace dělá.

„Ztráta smyslu práce je po covidových vlnách a přerušených vazbách mezi kolegy i jejich nadřízenými častým negativním jevem, který nemusí ani souviset s posláním firmy jako takové. Častěji je způsobena spíše špatnou komunikací ze strany šéfů. I v tomto začínají naštěstí pomáhat nové technologie, aby byli zaměstnanci za všech okolností a prakticky ze všech koutů světa pořád zapojení do dění ve firmě nebo organizaci a znali i vnímali smysl své práce,“ dodává Stéphane Nicoletti z Up Česká republika.

Na vlastní pěst? Děkuji, ne

Vůbec nejméně lidí by se po výhře velké sumy peněz odhodlalo dát výpověď a začalo podnikat. Podnikání láká i za těchto snových vstupních podmínek jen 6 % zaměstnanců. Podobný podíl lidí také zatím neví, jak by se svým pracovním životem po takové výhře naložili.

Ruben Vančo

Autor

Ruben Vančo Marketing Manager

otec dvou dcer, zastánce výkonnostního marketingu, zrychlující se půlmaratonec, amatérský milovník malých scén, fanoušek elektro swingu, kávový hedonista, veselý cyklista, užaslý pozorovatel…