Vyhrát 10 milionů? Většina lidí by v práci zůstala

Novinky

Předpokládaná doba čtení: 4 minuty

Vyhrát 10 milionů korun může člověku pořádně zamávat se životem. Přesto jen desetina lidí tvrdí, že by po takové výhře dali výpověď a přestali pracovat. Většina by chodila do stejné práce dál, ostatní by hledali zajímavější nebo smysluplnější zaměstnání. Vyplývá to z výzkumu Barometru zaměstnanců od Up Česká republika.

vyhrát 10 milionů

44 % českých zaměstnanců by po desetimilionové výhře ve svém pracovním životě nic nezměnilo, a i nadále by chodilo do stejné práce. Platí to přitom nejvíce pro pracovníky na řídících pozicích. Dalších 17 % by si přálo mít jen zkrácený úvazek nebo jinou uvolněnější formu práce.

Pokud chce tolik lidí zůstat ve stejné práci i v případě velké výhry, svědčí to i o jejich dobré pracovní motivaci a angažovanosti. Zároveň to ukazuje, že větší spokojenosti ve stávající práci může mnohdy dopomoct individuální nastavení pracovního režimu.

Nepracovat nebo hledat smysluplnější práci

Jen 11 % oslovených zaměstnanců by si po takové výhře hned podalo výpověď a splnilo si sen už nikdy nepracovat. Mezi lidmi do 44 let věku by přestalo úplně pracovat dokonce jen 5 % zaměstnanců.

Více lidí by sice podalo výpověď, ale z důvodu hledání zajímavější nebo smysluplnější práce. To by byli především mladší lidé. Do podnikání by se vrhlo jen 6 % lidí. Zaměstnanci si často ani neuvědomují, že by v rámci stejné firmy mohli vykonávat zajímavější činnost. Je nutné o tom mluvit. Mnoho firem totiž hledá způsoby, jak zjistit osobní potřeby a cíle svých zaměstnanců, a to i v hybridním pracovním režimu. Své pracovníky nechtějí ztratit.

Smysl je v zaměstnání důležitý

Smysluplnost práce je nezbytná pro 4/5 lidí. V zaměstnání chtějí být motivovaní a angažovaní. Není proto divu, že snem části zaměstnanců by po velké výhře bylo najít si smysluplnější práci.

Smysluplnost je ale relativní a nemusí souviset jen se zaměřením firmy. Častá je ztráta pracovního smyslu kvůli covidu a přerušeným sociálním vazbám. Na vině je i špatná komunikace ze strany šéfů.

Nástroje aplikace Můj Up pomáhají

V tom, aby byli zaměstnanci za všech okolností zapojení do dění ve firmě a znali i smysl své práce, pomáhají dnes nové technologie. Užitečné nástroje má i aplikace Můj Up. Jedním z nejpoužívanějších je např. funkce Zeptejte se zaměstnavatele, kde mohou pracovníci probrat vše potřebné online.

Aby byli všichni zaměstnanci (i ti externí) v obraze, lze využít funkci Novinky a nasdílet tak aktuality a nové firemní informace. Aplikace Můj Up nabízí i spoustu dalších užitečných online funkcí, ideálních pro dnešní složitou dobu.

Ruben Vančo

Autor

Ruben Vančo Marketing Manager

otec dvou dcer, zastánce výkonnostního marketingu, zrychlující se půlmaratonec, amatérský milovník malých scén, fanoušek elektro swingu, kávový hedonista, veselý cyklista, užaslý pozorovatel…