Nezaměstnanost se v Česku drží pod 3 % a pro většinu firem je nábor zaměstnanců problematický. Jaké faktory jsou při zvažování pracovních nabídek pro uchazeče nejdůležitější? I to ukázal nejnovější průzkum Barometr zaměstnanců.

Více než polovina uchazečů o práci se rozhoduje podle její dlouhodobé perspektivy, důležité jsou i flexibilita pracovního režimu a rozsah výhod. Vyplývá to tak z Barometru zaměstnanců, který uskutečnila firma Up benefity mezi více než tisícovkou zaměstnanců napříč Českem.
Klíčová je pro zaměstnance a uchazeče jistota
Najít si do září novou práci zvažuje jen 19 % zaměstnanců. Reálně to ale bude ještě méně. Zaměstnanci se totiž nyní soustředí spíše na udržení současné práce, i když jim pracovní situace příliš nevyhovuje. Udržení místa zmiňují Češi i v plánech pro dalších pět let. Dlouhodobá jistota je důležitá i pro uchazeče o zaměstnání. Při zvažování nabídky by ji zohlednilo 52 % zaměstnanců! Je klíčová pro všechny generace žen i mužů napříč firemním žebříčkem.

Na druhém místě je flexibilita a virtuální firemní kultura
Vedle jistoty hledí uchazeči o práci na flexibilitu pracovního režimu. Ta by ovlivnila rozhodování u poloviny z nich. Není tím přitom myšlena jen varianta zkráceného úvazku či pružné pracovní doby, ale také možnost hybridní práce nebo práce pouze na home office. Mnoho firem je stále v procesu přizpůsobování, aby vzdálená práce byla možná. Nejde jen o poskytnutí notebooku, ale především o nové technologie a HR nástroje, které i při práci na dálku pomáhají budovat firemní kulturu a vztahy na pracovišti. Jde vlastně o vytváření určitého virtuálního firemního prostředí.
Příspěvky na stravování, dovolenou, ale i zdraví
Průzkum potvrzuje silnou pozici podpory stravování zaměstnanců, což je důležité pro všechny věkové kategorie včetně nejmladší generace Z. Zhruba třetina dotázaných by při zvažování pracovní nabídky zohlednila i podporu odpočinku a příspěvky na dovolenou. To samé pak platí i o podpoře zdraví. Význam zdraví do budoucna poroste, mladší generace se na něj více soustředí a podporu od firem očekávají a oceňují. Z dalších faktorů by zhruba třetina zaměstnanců zohlednila i lokalitu práce a dobrou pověst firmy.
Nejde jen o zaměstnanecké benefity, ale i o jejich použitelnost
V souvislosti s různými příspěvky a pracovními benefity se ukazuje ještě jeden rostoucí trend, který bude s postupným omlazováním zaměstnanců stále patrnější. Zaměstnancům nepůjde jen o příspěvky, ale i o jejich použitelnost. To znamená technologické řešení, které umožňuje správu benefitů skrze aplikaci, ale i bezkontaktní platby nebo platby virtuální benefitní kartou.
Jak to všechno skloubit? Řešení může být velmi jednoduché. Inspirujte se HR nástrojem Verso, který vychází z reálných potřeb firem a zaměstnance baví.