Znáte letošní klíčové hodnoty pro spokojené zaměstnance?

Články a novinky

doba čtení: 2 min.

Jaké klíčové hodnoty, které může zaměstnavatel ovlivnit, jsou pro spokojenost zaměstnanců nejdůležitější? V tomto jsou výsledky Barometru zaměstnanců podobné těm loňským, ale ke změnám přece jen došlo.

Klíčové hodnoty zaměstnanců

Které klíčové hodnoty, na které může mít zaměstnavatel přímý vliv, jsou důležité pro spokojenost zaměstnanců? A jak se změnily oproti loňsku? I na tyto otázky se ptal průzkum Barometr zaměstnanců, který opět realizovala společnost Up Benefity mezi více než tisícovkou pracovníků z českých firem a organizací.

Klíčové hodnoty jsou mzda, vztahy na pracovišti a firemní komunikace

I letos je pro zaměstnance nejdůležitější spravedlivá finanční odměna, která odpovídá dovednostem a pracovnímu nasazení. Dále jsou to dobré mezilidské vztahy na pracovišti mezi kolegy i s nadřízenými a celková atmosféra ve firmě. Třetí místo obhájila dobře fungující interní komunikace s kolegy i nadřízenými.

Silný vliv má ale i psychické a fyzické zdraví, kvalita pracovního prostředí, smysluplná náplň práce a finanční ohodnocení ve formě benefitů a bonusů.

Klíčové hodnoty graf

Hlavní rozdíly oproti roku 2024

Rozdíly jsou minimální a došlo jen k malým změnám. Snad jen s jednou výjimkou. Ukázalo se, že důležitost péče o duševní a fyzické zdraví velmi nepatrně klesla. Může to souviset i s poklesem míry stresu, kterou v roce 2024 většina zaměstnanců pociťovala, a který souvisel energetickou krizí a velkou finanční inflací.

Své místo mají pochvaly, zpětná vazba a respekt k názorům

Průzkum ukázal, že je pro zaměstnance důležitá pochvala a pozitivní zpětná vazba, stejně jako opravdový respekt k názorům, potřebám a zájmům jednotlivců a týmů. A také to, že má jejich firma dobrou pověst.

To vše lze jednoduše podpořit péčí o firemní kulturu, která pak posílí i zmíněnou dobrou pověst a brand firmy. A zaměstnavatel bude daleko atraktivnější pro nové zájemce o zaměstnání a zvýší to také spokojenost zaměstnanců stávajících.

Vsázet pouze na finanční motivaci už dnes nejde

A to je to hlavní, co je z Barometru zaměstnanců zřejmé. Pracovníci mají zájem o flexibilní oboustrannou interní komunikaci, o to, aby se jich firma ptala na názory, ale chtějí i nefinanční ocenění formou pochvaly. A firmy by na to měly slyšet, rozhodně se jim to totiž vyplatí.

Jednoduchý tip, jak péči o zaměstnance a atmosféru ve firmě vylepšit, jsou např. balíčky Verso. Ty nabízí inovativní nástroje pro chytré organizace, kterým je jasné, že musí jít s dobou. A že to jde i příjemnou, jednoduchou a zábavnou cestou v HR aplikaci Můj Up.



Potřebuji poradit s nastavením benefitů

    Odesláním údajů nám umožňujete zpracování Vašich osobních údajů za účelem vyřízení Vaší žádosti. Více informací, včetně informací o Vašich právech naleznete na stránce Ochrana osobních údajů.

    Ruben Vančo

    Autor

    Ruben Vančo Head of Communications

    otec dvou dcer, zastánce výkonnostního marketingu, zrychlující se půlmaratonec, amatérský milovník malých scén, fanoušek elektro swingu, kávový hedonista, veselý cyklista, užaslý pozorovatel…