Jaké klíčové hodnoty, které může zaměstnavatel ovlivnit, jsou pro spokojenost zaměstnanců nejdůležitější? V tomto jsou výsledky Barometru zaměstnanců podobné těm loňským, ale ke změnám přece jen došlo.

Které klíčové hodnoty, na které může mít zaměstnavatel přímý vliv, jsou důležité pro spokojenost zaměstnanců? A jak se změnily oproti loňsku? I na tyto otázky se ptal průzkum Barometr zaměstnanců, který opět realizovala společnost Up Benefity mezi více než tisícovkou pracovníků z českých firem a organizací.
Klíčové hodnoty jsou mzda, vztahy na pracovišti a firemní komunikace
I letos je pro zaměstnance nejdůležitější spravedlivá finanční odměna, která odpovídá dovednostem a pracovnímu nasazení. Dále jsou to dobré mezilidské vztahy na pracovišti mezi kolegy i s nadřízenými a celková atmosféra ve firmě. Třetí místo obhájila dobře fungující interní komunikace s kolegy i nadřízenými.
Silný vliv má ale i psychické a fyzické zdraví, kvalita pracovního prostředí, smysluplná náplň práce a finanční ohodnocení ve formě benefitů a bonusů.

Hlavní rozdíly oproti roku 2024
Rozdíly jsou minimální a došlo jen k malým změnám. Snad jen s jednou výjimkou. Ukázalo se, že důležitost péče o duševní a fyzické zdraví velmi nepatrně klesla. Může to souviset i s poklesem míry stresu, kterou v roce 2024 většina zaměstnanců pociťovala, a který souvisel energetickou krizí a velkou finanční inflací.
Své místo mají pochvaly, zpětná vazba a respekt k názorům
Průzkum ukázal, že je pro zaměstnance důležitá pochvala a pozitivní zpětná vazba, stejně jako opravdový respekt k názorům, potřebám a zájmům jednotlivců a týmů. A také to, že má jejich firma dobrou pověst.
To vše lze jednoduše podpořit péčí o firemní kulturu, která pak posílí i zmíněnou dobrou pověst a brand firmy. A zaměstnavatel bude daleko atraktivnější pro nové zájemce o zaměstnání a zvýší to také spokojenost zaměstnanců stávajících.
Vsázet pouze na finanční motivaci už dnes nejde
A to je to hlavní, co je z Barometru zaměstnanců zřejmé. Pracovníci mají zájem o flexibilní oboustrannou interní komunikaci, o to, aby se jich firma ptala na názory, ale chtějí i nefinanční ocenění formou pochvaly. A firmy by na to měly slyšet, rozhodně se jim to totiž vyplatí.
Jednoduchý tip, jak péči o zaměstnance a atmosféru ve firmě vylepšit, jsou např. balíčky Verso. Ty nabízí inovativní nástroje pro chytré organizace, kterým je jasné, že musí jít s dobou. A že to jde i příjemnou, jednoduchou a zábavnou cestou v HR aplikaci Můj Up.