Podle oblíbeného Barometru zaměstnanců si zaměstnanci přejí posun v oblasti efektivní komunikace, odměňování, benefitů a rozvoje transparentní a otevřené firemní kultury. Jak se s tím mohou firmy jednoduše popasovat?
Ve kterých oblastech by se měly firmy podle zaměstnanců zlepšit? I to zjišťoval průzkum Barometr zaměstnanců, který realizovala společnost Up Benefity mezi více než tisícovkou pracovníků z českých firem.
Zaměstnanci vidí rezervy v benefitech a bonusech
Ve srovnání s loňským průzkumem vnímají letos zaměstnanci větší rezervy v nabídce firemních benefitů a bonusů. Může za tím být inflace a vyšší životní náklady, ale i to, že lidé více sledují finanční jistoty a reálnou hodnotu svých zaměstnaneckých benefitů.
Zlepšit by se měl i zájem o názory a hodnocení zaměstnanců
Respekt firem k názorům a potřebám lidí a týmů je další položkou, kterou letos zaměstnanci vnímají silněji. Větší je i důraz na každoroční formální hodnocení výkonu, které zaměstnancům přináší jasnou zpětnou vazbu a stanovuje další cíle, ale i na to průběžné a neformální hodnocení včetně pochval a slovního hodnocení.
Více pozornosti letos poutá i otevřená firemní komunikace a vytváření bezpečného prostředí, ve kterém se lze rozvíjet. Zaměstnanci chtějí sdílet své názory, nápady i obavy. A právě transparentní dialog mezi vedením a pracovníky vnímají jako klíčový pro důvěru a spolupráci.
Vede efektivní komunikace a společensky angažované firmy
Ačkoliv patří společenská odpovědnost firem spíše k okrajovým tématům, nejde přehlédnout, že podíl zaměstnanců, kteří zde vidí prostor ke zlepšení, je více než dvojnásobný! Zaměstnanci vnímají, zda jejich firma myslí i na širší dopady svého podnikání a rozvíjí ekologické aktivity. Svůj vliv v tom může mít i to, že už se nevyhnutelně dostává do popředí mladší generace, pro kterou jsou ekologické hodnoty přirozené.
Cesta vede přes moderní HR nástroje
Třeba přes HR balíčky Verso, které umí rozvíjet firemní kulturu. Najdete v nich šikovné nástroje pro podporu efektivní komunikace, hodnocení zaměstnanců formou online pochval, ale i ankety a nástroje určené k tomu, aby se mohli zaměstnanci vedení kdykoli na cokoli zeptat. Verso dokonce obsahuje i ekologické funkce, např. spolujízdu, bazar nebo virtuální kartu, k jejíž výrobě není potřebný žádný plast.
Je zřejmé, že zaměstnanci mají jasné představy o tom, co by jim pomohlo cítit se v práci lépe a spokojeně. A zaměstnavatelé by na to měli slyšet. Násobně se jim to vrátí v podobě vyšší loajality, motivace, ale i schopnosti přitahovat a udržet si talenty.