Co by měly české firmy vylepšit? Odměňování, efektivní komunikaci a naslouchání

Články a novinky

doba čtení: 2 min.

Podle oblíbeného Barometru zaměstnanců si zaměstnanci přejí posun v oblasti efektivní komunikace, odměňování, benefitů a rozvoje transparentní a otevřené firemní kultury. Jak se s tím mohou firmy jednoduše popasovat?

efektivní komunikace

Ve kterých oblastech by se měly firmy podle zaměstnanců zlepšit? I to zjišťoval průzkum Barometr zaměstnanců, který realizovala společnost Up Benefity mezi více než tisícovkou pracovníků z českých firem.

Zaměstnanci vidí rezervy v benefitech a bonusech

Ve srovnání s loňským průzkumem vnímají letos zaměstnanci větší rezervy v nabídce firemních benefitů a bonusů. Může za tím být inflace a vyšší životní náklady, ale i to, že lidé více sledují finanční jistoty a reálnou hodnotu svých zaměstnaneckých benefitů.

Zlepšit by se měl i zájem o názory a hodnocení zaměstnanců

Respekt firem k názorům a potřebám lidí a týmů je další položkou, kterou letos zaměstnanci vnímají silněji. Větší je i důraz na každoroční formální hodnocení výkonu, které zaměstnancům přináší jasnou zpětnou vazbu a stanovuje další cíle, ale i na to průběžné a neformální hodnocení včetně pochval a slovního hodnocení.

Více pozornosti letos poutá i otevřená firemní komunikace a vytváření bezpečného prostředí, ve kterém se lze rozvíjet. Zaměstnanci chtějí sdílet své názory, nápady i obavy. A právě transparentní dialog mezi vedením a pracovníky vnímají jako klíčový pro důvěru a spolupráci.

efektivní komunikace graf

Vede efektivní komunikace a společensky angažované firmy

Ačkoliv patří společenská odpovědnost firem spíše k okrajovým tématům, nejde přehlédnout, že podíl zaměstnanců, kteří zde vidí prostor ke zlepšení, je více než dvojnásobný! Zaměstnanci vnímají, zda jejich firma myslí i na širší dopady svého podnikání a rozvíjí ekologické aktivity. Svůj vliv v tom může mít i to, že už se nevyhnutelně dostává do popředí mladší generace, pro kterou jsou ekologické hodnoty přirozené.

Cesta vede přes moderní HR nástroje

Třeba přes HR balíčky Verso, které umí rozvíjet firemní kulturu. Najdete v nich šikovné nástroje pro podporu efektivní komunikace, hodnocení zaměstnanců formou online pochval, ale i ankety a nástroje určené k tomu, aby se mohli zaměstnanci vedení kdykoli na cokoli zeptat. Verso dokonce obsahuje i ekologické funkce, např. spolujízdu, bazar nebo virtuální kartu, k jejíž výrobě není potřebný žádný plast.

Je zřejmé, že zaměstnanci mají jasné představy o tom, co by jim pomohlo cítit se v práci lépe a spokojeně. A zaměstnavatelé by na to měli slyšet. Násobně se jim to vrátí v podobě vyšší loajality, motivace, ale i schopnosti přitahovat a udržet si talenty.



Potřebuji poradit s nastavením benefitů

    Odesláním údajů nám umožňujete zpracování Vašich osobních údajů za účelem vyřízení Vaší žádosti. Více informací, včetně informací o Vašich právech naleznete na stránce Ochrana osobních údajů.

    Ruben Vančo

    Autor

    Ruben Vančo Head of Communications

    otec dvou dcer, zastánce výkonnostního marketingu, zrychlující se půlmaratonec, amatérský milovník malých scén, fanoušek elektro swingu, kávový hedonista, veselý cyklista, užaslý pozorovatel…