Novinky a tiskové zprávy

object(WP_Post)#11185 (24) { ["ID"]=> int(20854) ["post_author"]=> string(1) "4" ["post_date"]=> string(19) "2022-03-07 10:50:56" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2022-03-07 09:50:56" ["post_content"]=> string(5400) "

Nikoho nepřekvapí, že hlavním tématem celé společnosti je už dva roky trvající koronavirová krize. Důvod, proč je téma stále aktuální, tak je jeho širokost a komplexnost. Dnes už to není jen o samotné koronakrizi, ale i o rozdílných názorech na očkování, nutných zdravotních opatřeních, povinných izolacích a hybridních způsobech pracovních režimů. Pokud trochu ustoupíme, tak i laik pozná, že ani jedno z témat nemá pozitivní obsah a dá se proto čekat, že je lidé nebudou vnímat s úsměvy na tvářích.

Covid v číslech
Podrobili jsme koronavirové očkování menšímu vyšetřování, abychom zjistili, jak zaměstnanci ve firmách prožívají celkové dění. Barometr zaměstnanců ukázal, že 54 % lidí pracujících ve firmách vnímá, že právě toto téma jejich pracovní kolektiv v současnosti rozděluje a vyvolává spory. Naproti tomu stojí pouze 25 % šťastlivců, kteří uvedli, že téma očkování jejich firmu naopak spojuje a v pracovním kolektivu se na něm shodnou. 

Jak jsme ale řekli na začátku. Koronavirová krize je velmi komplexní, a proto názorové rozdělení nevzniká jen u očkování, ale i u pohledu na proticovidová nařízení. Lidé často zapomínají, že firmy musí z nařízení vlády zavádět různá opatření, aby chránili své lidi. V tomto případě jsou tábory zaměstnanců vyrovnané. 40 % přiznává, že jde o problematickou oblast, která firmu a její kolektiv rozděluje. Druhá skupina se shodnými 40 % naopak tvrdí, že se na této problematice bez problému shodnou.

Peníze a politika až na druhém místě
V Barometru hodnocení se na druhém místě umístila spravedlnost finančního ohodnocení napříč firmou. Tato problematika názorově rozděluje 41 % Čechů. Bronzový stupínek pak patří politice, kterou za zdroj neshod považuje také 41 % zaměstnanců. 

Když o něčem nemluvíme, tak to neznamená, že to neexistuje
Předešlá témata jsou samozřejmě vážná, ale vážnější jsou kolikrát ty věci, o kterých se nemluví. A nejsou to jen samotná tabu témata jako je sexuální orientace, nebo tolerance k “odlišnostem”, ale i různé pohledy jednotlivců. Až 13 % zaměstnanců se bojí, že svým názorem naštve nadřízeného a téměř stejný počet má dokonce strach ze ztráty práce. Naštěstí už existují značky, které si vše uvědomují a skrze svou firemní politiku o těchto věcech mluví. Mezi hlavní průkopníky patří Tesco, Vodafone, SAP Group, Microsoft a další. Na druhém a třetím místě se shodným výsledkem 15 % se umístilo téma genderové rovnosti a téma sociálních, etnických nebo národnostních rozdílů.

Po těchto zjištěních je dobré trochu ustoupit a na vše se podívat více ze široka. Vznikne tak prostor k tomu, abychom viděli, že zmíněná diverzita alias odlišnost je přitom nedoceněná výhoda.  Originální a jedinečné přístupy k zadání a úkolům mohou totiž firmu dostat na vyšší úroveň a celkově i přispět ke zdravějšímu pracovnímu prostředí.

Smysl pro humor je pro všechny
Abychom nebyli jen negativní, tak jsme se v průzkumu podívali na to, co naopak zaměstnance spojuje. Až 60 % respondentů uvedlo, že spojení s ostatními zaměstnanci nachází v humoru. Díky tomu lze humor označit jako nástroj stmelující kolektiv. Dalšími tématy, která zaměstnanci často sdílí jsou smysl práce, poslání firmy a kolektivita. Tato zjištění jsou nesmírně důležitá pro manažery, kteří se starají o spokojenost svých lidí. Výsledky jasně ukazují, že vnitrofiremní vztahy jsou velmi důležité a přispívají k vysoké motivaci. I proto jsou čím dál častěji využívány benefity jako je virtuální pochvala kolegů nebo pozvání kolegů na společný oběd, které podporují soudržnost a týmovou atmosféru. Ještě chvíli se zdržíme u pochval, protože i ty byly jedním z témat Barometru. Až 45 % zaměstnanců by bylo rádo, kdyby je jejich nadřízený chválil častěji. Důvodem je vnímaná hodnota pochvaly, která kolikrát převyšuje tu materiální a má mnohem výraznější a dlouhodobější dopad. 

Zkuste se proto sami zamyslet nad tímto tématem a zhodnoťte své jednání vůči okolí. Barometr dále ukázal, že čím větší firma a vyšší pozice, tím méně v ní šéfové chválí. To jasně dokazuje, že prostor pro změnu tu je a stačí ji jen otevřít dveře.

" ["post_title"]=> string(102) "Jak jsou zaměstnanci spokojeni se současnou atmosférou ve firmách? Máme čísla, máme odpovědi!" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(6) "closed" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(90) "jak-jsou-zamestnanci-spokojeni-se-soucasnou-atmosferou-ve-firmach-mame-cisla-mame-odpovedi" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2022-03-14 18:34:50" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2022-03-14 17:34:50" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(28) "https://www.upcz.cz/?p=20854" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(4) "post" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" }

Starší