Občerstvení na pracovišti by ocenilo 9 z 10 zaměstnanců

Tiskové zprávy

Největší zájem je o kávu a ovocný či zeleninový bar

Drtivá většina Čechů by v práci ocenila nějaký nadstandardní benefit v podobě občerstvení. Nejvíce by lidé uvítali kávovar či presovač, nabídku ovoce a zeleniny a výběr chlazených nápojů. Vyplývá to z průzkumu společnosti Up Česká republika mezi 525 zaměstnanci. Méně tradičními formami občerstvení na pracovišti se firmy snaží doplňovat nabídku svých benefitů a zaujmout uchazeče na trhu práce i stávající zaměstnance.

Vede káva, ovoce a zelenina

Vůbec nejvíce zaměstnanců by mělo zájem o benefit v podobě kávovaru nebo presovače na pracovišti, o tuto výhodu by stála skoro třetina dotazovaných. Podobný zájem vzbudil také ovocný či zeleninový bar. Ten by si výrazně více přály ženy, konkrétně by ho chtělo 43 % z nich. „Obzvlášť po koronakrizi jsou zaměstnanci citlivější na své zdraví a o podobné benefity, které podporují zdravý životní styl, je proto zvýšený zájem ze strany HR oddělení firem,“ říká Stéphane Nicoletti, generální ředitel společnosti Up Česká republika.

30 % českých zaměstnanců by stálo o možnost výběru chlazených nápojů, jako jsou džusy nebo limonády. Téměř čtvrtina lidí by ocenila možnost nabídky chlazených nápojů i ve formě automatu na mince či žetony.

Různé formy občerstvení na pracovišti jsou příkladem méně tradičních benefitů, kterými se zaměstnavatelé snaží zaujmout potenciální zaměstnance a udržet ty stávající. „Občerstvení na pracovišti je určitě milou pozorností, ale mělo by být doplňkem základní podpory stravování v podobě kvalitní firemní kantýny nebo stravenek adekvátní nominální hodnoty,“ říká Petra Prchlíková, obchodní ředitelka společnosti Up Česká republika, která se specializuje na zaměstnanecké benefity.

Bezedná káva či snídaně v práci potěší

Z dalších forem občerstvení by byla pro necelou čtvrtinu zaměstnanců zajímavá tzv. „bezedná“ káva a nabídka snacku či svačiny. O svačiny by přitom nejvíce stáli mladí lidé do 26 let, takový benefit by byl zajímavý téměř pro polovinu z nich a z nabízených forem občerstvení je pro ně na první příčce. Více než pětina lidí by pak ocenila automat na teplé nápoje a snídani.

„Zájem zaměstnanců o tyto nadstandardní výhody potvrzuje, že stravovací benefity jsou důležitou součástí firemní péče,“ říká Nicoletti a dodává: „Novým podobám stravovacích benefitů nahrává i postupná digitalizace stravenek, díky tomu lze například eStravenkou bezkontaktně platit v několika tisících automatech na kávu a další nápoje i drobné občerstvení.“

Zájem o elektronické karty i proto mezi zaměstnanci roste. Od zaměstnavatele ji nyní podle průzkumu dostává necelá pětina zaměstnanců, ale ocenilo by ji dalších 41 %. Digitalizace s sebou zároveň přináší další výhody pro pravidelné uživatele stravenkových karet. Například v rámci nového věrnostního programu Up Club mohou hosté za placení eStravenkou v restauračních zařízeních získat až 10 % útraty zpět na svůj účet.

Přípravna nápojů a uchování nákupu netáhnou

Nejméně atraktivním benefitem je podle průzkumu možnost připravit si vlastní nápoj prostřednictvím odšťavňovače či mixéru. Takovou výhodu by si přála desetina lidí. Ačkoliv se nejedná přímo o formu občerstvení na pracovišti, někteří zaměstnavatelé nabízejí zaměstnancům benefit v podobě výdejny potravin. Jedná se o speciální chladící prostor, kam si zaměstnanec může uschovat nákup, který si vyzvedne před odchodem z práce. Momentálně je takový benefit zajímavý jen pro 13 % z nich.

BenefitZaměstnanci, který by
benefit ocenili (v %)
Kávovrar/presovač31
Ovocný/zeleninový bar31
Výběr chlazených nápojů (džusy, limonáda)30
Automat na teplé nápoje (na mince/žetony)23
„Bezedná“ káva23
Snack/svačina23
Snídaně22
Výdejna potravin13
Přípravna nápojů (mixéry, odšťavňovače)11
Zdroj: Průzkum veřejného mínění (n=525), Up Česká republika
Ruben Vančo

Autor

Ruben Vančo Marketing Manager

otec dvou dcer, zastánce výkonnostního marketingu, zrychlující se půlmaratonec, amatérský milovník malých scén, fanoušek elektro swingu, kávový hedonista, veselý cyklista, užaslý pozorovatel…