Daňové úspory a udržení zaměstnanců jdou ruku v ruce

Novinky

Předpokládaná doba čtení: 5 minut

V České republice začalo být poněkud… draze. Pokles inflace prý můžeme čekat začátkem roku 2024. Už aby to bylo. Do té doby počítejte s tím, že vás budou zaměstnanci bombardovat požadavky na zvýšení platu. Dorovnávat inflaci zvýšením mezd je však ekonomická sebevražda. Lepší je zvýšit kupní sílu zaměstnanců s pomocí firemních benefitů. Firma získá benefit ve formě daňové úspory a spokojeny jsou pak obě strany.

daňové úspory

Vážně si můžete dovolit nespokojené zaměstnance?

Zvýšit kupní sílu zaměstnanců je určitě dobrý nápad. Covidové roky nás poučily, že pro přežití firmy jsou klíčové loajalita, angažovanost a spokojenost zaměstnanců. Pokud chybějí, zaměstnanci budou nespokojeni a přestanou se ve firmě angažovat. Ztratí motivaci. A s ní klesne i firemní produktivita. Můžete si tohle dovolit?

Tohle by mohlo zajímat vašeho finančního ředitele

Mezi nejoblíbenější benefity patří dlouhodobě například příspěvek na stravování nebo volnočasové aktivity. Tím však vaše možnosti, jak vyhovět prakticky každému přání zaměstnanců, zdaleka nekončí. Nejžádanější benefity jsme pro vás seřadili na základě dat získaných od zaměstnanců českých firem nejrůznějších oborů i velikosti.

Protože jíst se prostě musí, šampionem je už zmíněný příspěvek na stravování = stravenky. Pravidelné (zdravé) stravování zlepšuje kondici i psychiku, a účinně snižuje nemocnost. A nemocní lidé do práce většinou nechodí…

Zdá se, že doby, kdy vládly papírové stravenky, se chýlí ke konci. Stále více firem využívá digitální eStravenku, hlavně kvůli minimální administrativní zátěži a pohodlné distribuci mezi zaměstnance digitální formou.

  • Velká část zaměstnanců ždímaných inflací plánuje razantně omezit výdaje u volnočasových aktivit. Zejména u kultury a také u sportování. Což pro vás jako zaměstnavatele není dobrá zpráva, na pozitivním vlivu pohybu na zdraví a celkovou kondici (a tedy i firemní produktivitu díky nižším absencím) není co řešit. Příspěvek na volnočasové aktivity vašich lidí se vám vrátí tisíckrát.
  • Další možností je zaměstnancům přispět na dovolenou. Chorvatským, egyptským (nebo i tím českým) sluncem do bronzova opálený zaměstnanec se do práce vrátí odpočinutý. Plný zážitků. Spokojený. A motivovaný pracovat, třeba i proto, aby si to mohl s rodinou za rok zopakovat.
  • Český národ miluje slevy, to je známá věc. Benefit ve formě slev a cashbacků za nákupy u našich partnerů je mezi zaměstnanci co do popularity dlouhodobě stálicí. Využijte toho.
  • Další oblíbenou možností je pak příspěvek na dopravu. Nejen pro ty, kteří dojíždějí autem, ale třeba i na vlak nebo městskou dopravu. To víte, korunka ke korunce…

Správa všech benefitů na jediném místě? Stačí říct!

Tyto a další benefity – včetně stravenek – pak spravujete a distribuujete najdete  na jediné All Inclusive kartě. Chtěli jsme, aby byla administrace benefitů rychlá, uživatelsky příjemná a co nejjednodušší. Jak pro vaše pro HR oddělení, tak i pro samotné zaměstnance.

Co se týká výběru konkrétních benefitů…  pokud potřebujete přesně zjistit, co vaši lidé ocení, zeptejte se jich. Online. Na pár kliknutí. A klidně všech najednou. Stačí použít HR aplikaci Můj Up.

Přes Můj Up komunikujete se zaměstnanci napřímo

V Můj Up najdete celou řadu specializovaných modulů pro komunikaci se zaměstnanci, jejich motivaci – a také pro zjišťování, jaká nálada ve firmě právě vládne.

Můj Up využijí i samotní zaměstnanci. Třeba proto, aby se lépe poznali, sdíleli zájmy a koníčky… nebo se vzájemně pochválili. Anebo sezvali na společný oběd.

Už doslova vidíte, jak se atmosféra ve vaší firmě zlepšuje? Jak se prohlubují a utužují vztahy mezi kolegy? Aby ne, stačí jeden pohled na to, co ve firmě všichni s Můj Up a jeho moduly dokážete:

  • Modul Profily slouží pro lepší vzájemné poznávání zaměstnanců (včetně těch, kteří by spolu třeba nikdy nepřišli do styku).

  • Díky Pozvání na oběd se mohou lidé vzájemně sezvat na oběd (který ideálně zaplatí stravenkami).

  • Hodně vytížený bývá modul Pochvaly. Přes něj může kdokoli poslat adresnou pochvalu. Veřejnou či neveřejnou, jak je libo.

  • Druhý život použitým nebo už nepotřebným věcem dává oblíbený modul Bazar. Funguje přesně tak, jak jsme ho nazvali.
     
  • Když nevíte, zeptejte se. Ideálně přes modul Zeptejte se zaměstnavatele, s nímž vaše firma ovládne umění komunikace. Modul funguje obousměrně, od zaměstnanců směrem k vedení i naopak.

  • Modul Ankety a modul Měření spokojenosti vám pomohou získat okamžitý a přesný obrázek o náladě ve firmě. A také přáních zaměstnanců – třeba o tom, jaké benefity jim při současné inflaci vytrhnou trn z paty.

Firemní benefity, stravenky, aplikace Můj Up… Teď víte, jaké nástroje můžete pro zlepšení situace vašich lidí i atmosféry ve firmě denně využívat. A jak jim dokázat, že s vámi a vaší firmou bezpečně projdou i náročnými časy.

Můžete s tím začít klidně už za pár dní, stačí nás kontaktovat. Se vším rádi poradíme a zodpovíme všechny vaše otázky.

Možná to zní jako klišé, ale přesto je to pravda: my v Up ČR jsme tu pro vás. Rádi vám to dokážeme třeba už dnes.

Ruben Vančo

Autor

Ruben Vančo Marketing Manager

otec dvou dcer, zastánce výkonnostního marketingu, zrychlující se půlmaratonec, amatérský milovník malých scén, fanoušek elektro swingu, kávový hedonista, veselý cyklista, užaslý pozorovatel…