Inflace zvedla optimální hodnotu stravenky na 180 Kč

Novinky

Také se vám zdá, že se vše v poslední době mění ještě rychleji a už ani nestíháte sledovat veškeré novinky a vyhlášky, které se na nás valí? Tahle by však vaší pozornosti ujít neměla. Oč se jedná?


Změna výše stravného přichází už teď

Ano, čtete správně – vzhledem k rekordní inflaci se poprvé v historii zvýší hodnota stravného na pracovních cestách již nyní a nečeká na začátek dalšího roku. Spolu s růstem tzv. „diet“ roste samozřejmě také hodnota stravného, která je pro zaměstnance i zaměstnavatele daňově nejvýhodnější.

Nominální hodnota stravenky byla od ledna letošního roku stanovena na 150 Kč. Od 1. 9. 2022 se však navyšuje na 180 Kč. Ptáte se, jak je to možné?

Platná legislativa říká, že stravné se upravuje, jakmile se podle Českého statistického úřadu cena ve veřejném stravování ode dne účinnosti poslední úpravy zvýší či sníží alespoň o 20 %. Dle ČSÚ je aktuální nárůst těchto cen již ve výši 20,19 % a očekává se další nárůst.

Jak s touto informací naložit?

Zaměstnanci ze stravenek neplatí žádné daně ani pojistné, díky daňovému zvýhodnění pro firmu jsou tak stravenky o čtvrtinu výhodnější, než kdyby byla o stejnou částku všem navýšena mzda. Stravenky tak představují velmi efektivní nástroj, jak mohou firmy pomoci zaměstnancům a jejich rodinným rozpočtům i v této nelehké době.

Tip pro vás: Navýšení nebo zavedení stravenek či eStravenek pocítí vaši zaměstnanci rychle a pro vás to neznamená výrazné administrativní zatížení. Můžete to provést hned a snadno přímo v aplikaci Můj Up.

K eStravenkám se navíc pojí další výhody, které zaměstnance potěší:

  • Věrnostní program Up Club Gastro vrací část peněz z plateb za obědy a tím se projí až k obědu zdarma.
  • Cashback Up Plná Peněženka vrací i část peněz za nákupy na e-shopech.
  • eStravenky lze uplatnit ve více než 32 000 provozovnách.
  • S eStavenkou mohou zaměstnanci nasbírat odměny až za 3 000 Kč ročně.
  • eStravenky podporují moderní gastronomii, zaměstnanci mohou platit i pomcí Apple Pay či Google Pay.

Máte doplňující dotazy? Rádi vám pomůžeme.

Ruben Vančo

Autor

Ruben Vančo Innovation Marketing Manager

otec dvou dcer, zastánce výkonnostního marketingu, zrychlující se půlmaratonec, amatérský milovník malých scén, fanoušek elektro swingu, kávový hedonista, veselý cyklista, užaslý pozorovatel…